Maaliskuun alussa HSY informoi Suomenojalla tapahtuneesta putkirikosta. Pian tämän jälkeen reitti Rantaraitilta altaalle suljettiin korjausten vuoksi. Kun reitti Meritieltä (ja Hyljelahdesta) puhdistamon ohi on suljettu, altaalle pääsi ainoastaan parkkipaikan kautta. HSY eikä Espoo eivät koko aikana tiedottaneet korjauksen kestosta. Ainoa tapa saada aika-arvioita oli kysellä työmiehiltä. Todella ala-arvoista toimintaa HSY:ltä ja kaupungilta.
Kulkuyhteys Rantaraitilta Suomenojan altaalle ja päinvastoin avattiin kuluneen viikon perjantan puolenpäivän jälkeen. Itse Rantaraitilla sillan takana poikkeusjärjestelyt ovat edelleen voimassa. Avautui juuri, kun paras lintukausi alkaa olemaan ohitse. Kuin korona sulku. Kesti 3kk. Töitä tehdään edelleen, vienee vielä 2 viikkoa. Parempi toki myöhään kuin ei milloinkaan. Kun katselee nyt avattua reittiä, on pakko kysyä: oliko täysin mahdotonta tehdä vastaavaa järjestelyä aiemmin. Pikkuisen ajattelua ja hyvää tahtoa.
Vielä pari uutista naapurialueelta:
”Kaupunginhallitus palautti Kaitaan metrokeskuksen asemakaavan muutoksen uudelleen viimeisteltäväksi siten, että osa asuinkortteleista voidaan säilyttää metsäisenä kaupunkialueena ja parantaa koko alueen kaupunkikuvallista ilmettä.”
Liito-oravilla on toivoa.
Hannusrannan kaava (Hannusjärvi) jäi kaupunkisuunnittelulautakunnassa pöydälle.
Ja lopuksi:
Muutosextrassa kaksi viikkoa sitten mainittiin ruokintapaikalle ilmaantuneet merkinnät. Merkinnät ovat kuulemma vaakitusmerkintöjä, joita tarvitaan normaalia enemmän kevyen liikenteen väylän yhteyteen puron yli rakennettavan sillan takia.