Parkkipaikalle tullessa ei voi olla huomaamatta rakentamista. Se kuuluu ja näkyy. Varikon edessä tapahtuva tien pohjan paalutuksen ääni kuuluu kauas ja kumisevana. Parkkipaikan vieressä tehdään rajäytystöitä. Maata kuljetetaan rekoilla ja toinen puoli parkkipaikasta oli ajoittain suljettuna. Suomenojan luonnon idylli on mennyttä. Varikon itäpuolelle, ns. huoltotien varteen on tullut lisää laitteita ja materiaalia.
Tiistilässä kaivetaan edelleen kantoja ja tasataan tien väylää. Kantokasat ovat aika hulppeita. Tien pohja päättyy nyt keskelle tulvaniittyä. Metsässä, aidatun alueen ulkopuolella on paljon juurineen kaatuneita puita. Lienee ainakin osin Einon ja Oskarin aikaansaannoksia. Tien avoin linjaus on mahdollistanut tuulen puhaltamisen tulvaniityn yli metsään – ja tulosta on tullut.
Kun talleilta päin lähtee kävelemään ruovikon keskellä olevaa polkua kasvimaata kohden, tulee (rakennus)tien pohja yllättäen vastaan. Tällä kohdenhan varsinainen tie tulee kulkemaan jo sillalla. Levitetystä eristehuovasta päätellen rakennustie tulee jatkumaan yli tulvaniityn aina varikon edustan huoltotielle. Siis se tulee patoamaan tulvaniityn virtaukset ja veden vaihdon. Tämä on aika mielenkiintoinen seikka, kun vesi on nyt selvästi normaalia korkeammalla sekä meressä että puroissa. Kaikissa kaavaseminaareissa ja visiokokouksissa kaupunki on vakuuttanut, että tulvaniittyä ei padota. Se näyttää kuitenkin tapahtuvan – ainakin rakentamisen ajaksi.
Kaitaantien varrella Hannuksessa työt ovat jatkuneet lähinnä puiden poiskuljetuksena.