Länsimetro on useimmille Etelä-Espoon muutoksille liikkeellepaneva voima. Näin on Suomenojallakin. Metrokeskus tulee uuden Finnoonsillan, nyksyisen Hylkeenpyytäjäntien ja uuden Kaitaantien risteysalueelle. Samalta alueelta alkaa myös uuden Finnoon rakentaminen. Metron rakentaminen alkoi työtunnelin luohinnalla. Oranssiaidat ilmestyivät Finnoonsillan työmaan viereen, Hannuspellon metsään marraskuussa.

Suomenojan Luonnon alueeseen ”kuuluvan” Djupsundsbäckenin varrelle tulee Kaitaan metroasema. Työtunnelin rakentaminen alkoi myös loppuvuodesta 2014 Iivisniemen edustalla.

Tämä sivu seuraa metron rakentamisen etenemistä.

 

Oranssiaidat ilmestyivät Hannuspellon metsään vuoden 2014:

 

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

Länsimetron oranssi näkyy jo Suomenojalla - Kuva: Jukka Ranta

Länsimetron oranssi näkyy jo Suomenojalla – Kuva: Jukka Ranta

 

Länsimetron värit näkyvät - Kuva: Jukka Ranta

Finnoon työtunnelin aidat - Kuva JukkaRanta

mt-finno_5789s_jukkar

 

mt-finno_5992s_jukkar

Samanaikaiseti alkoi Iiviniemessä Kaitaan aseman rakentaminen:

mt-iivisn_8170r_c4p_jukkar

mt-iivisn_5757s_jukkar

mt-kait-teltta_5959s_jukkar

mt-kaitaa_8900r_c4pp_jukkar

mt-kait-dsb_5965s_jukkar

 

Kuvat ja teksti: Jukka Ranta

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]