Länsimetro on useimmille Etelä-Espoon muutoksille liikkeellepaneva voima. Näin on Suomenojallakin. Metrokeskus tulee uuden Finnoonsillan, nyksyisen Hylkeenpyytäjäntien ja uuden Kaitaantien risteysalueelle. Samalta alueelta alkaa myös uuden Finnoon rakentaminen. Metron rakentaminen alkoi työtunnelin luohinnalla. Oranssiaidat ilmestyivät Finnoonsillan työmaan viereen, Hannuspellon metsään marraskuussa.
Suomenojan Luonnon alueeseen ”kuuluvan” Djupsundsbäckenin varrelle tulee Kaitaan metroasema. Työtunnelin rakentaminen alkoi myös loppuvuodesta 2014 Iivisniemen edustalla.
Tämä sivu seuraa metron rakentamisen etenemistä.
Oranssiaidat ilmestyivät Hannuspellon metsään vuoden 2014:
[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]
Samanaikaiseti alkoi Iiviniemessä Kaitaan aseman rakentaminen:
Kuvat ja teksti: Jukka Ranta
[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]