Uusi Kaitaantie yhdistää Iivisnimen ja tulevan Finnoonsillan eli nykyisen Hylkeenpyytäjäntien. Se kulkee entisten Hannuksen ja Bondaksen kartanomaiden läpi. Tosin Hannuspelto oli nykyisin kaupungin varasto ja varikkoaluetta. Rakentamiseen kuului myös Bondaksen silta Djupsundbäckenin yli. Djupsundbäckenin uomaa kunnostettiin ja maisemoitiin tien rakentamisen yhteydessä.
Tie avattiin liikenteelle helmikuussa 2015, mutta sen ympäristöä rakennetaan paljon lähitulevaisuudessa.

 

Rakentaminen alkoi marraskuussa 2013:

Uuden tien ja Kaitaantien kohtaamispaikalla - Kuva: Jukka Ranta

Uuden tien ja Kaitaantien kohtaamispaikalla - Kuva: Jukka Ranta

Uusi tie kulkee Hannuspellon varikkoalueen läpi - Kuva: Jukka Ranta

 

Marraskuussa 2013 tulevan Kaitaantien linjauksella juhlittiin Finnoo-projektin käynnistymistä:

Kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä - Kuva: Jukka Ranta

Olavi Louko - Kuva: Jukka Ranta

 

Alkuvuodesta 2014 alkoivat muutokset näkymään:

Rakennamme Espoota - Hannuksessa - Kuva: Jukka Ranta

Myllerrystä Kaitaantien varrella - Kuva: Jukka Ranta

 

Vähitellen kartanomaisema hävisi kivikasojen taakse, maaliskuu/huhtikuu 2014:

Näkymä Hannuksen perinteisille kartanomaille - Kuva: Jukka Ranta

Hannuspellon paalutarha - Kuva: Jukka Ranta

Tie syntyy myös Hannuksessa - Kuva: Jukka Ranta

Kuva: Jukka Ranta

 

Toukokuussa 2014 puron kunnostaminen alkoi näkyä, mutta kiviröykkiöt olivat edelleen suuria:

Purouomaa on maisemoitu Hannuksessa - Kuva: Jukka Ranta

Perinnemaisema muuttuu Hannuksessa - Kuva: Jukka Ranta

Djupsundsbäcken tarvitsee sillan - Kuva: Jukka Ranta

Djupsundsbäcken tarvitsee sillan - Kuva: Jukka Ranta

 

Bondaksen sillan kansi valettiin kesäkuussa 2014:

Bondaksen silta syntyy - Kuva: Jukka Ranta

Bondaksen silta - Kuva: Jukka Ranta

Bondaksen silta syntyy - Kuva: Jukka Ranta

Tien pohjaa tehdään Hannuksessa - Kuva: Jukka Ranta

 

Elokuussa 2014 alkoi tien linjaus jo selkeämmin hahmottumaan:

Hannusbaana syntyy - Kuva: Jukka Ranta

Bondaksen silta - Kuva: Jukka Ranta

Hannusbaana syntyy - Kuva: Jukka Ranta

 

Siltaa alettiin päällystää syyskuussa 2014 ja se avattiin liikenteelle lokakuussa 2014:

Bondaksen sillalla tehdään asfaltointia - Kuva: Jukka Ranta

Bondaksen sillalla tehdään asfaltointia - Kuva: Jukka Ranta

Uusi väylä Suomenojan päässä - Kuva: Jukka Ranta

 

Tien viimeistely ja sähkötyöt veivät koko loppusyksyn 2014 ja vuoden alun 2015:

Hannusbaana näyttää jo hyvin valmiilta - Kuva: Jukka Ranta

Kaitaantie Hannuspellossa - Kuva: Jukka Ranta

Valoa Hannusbaanalle - Kuva: Jukka Ranta

Kaitaantien viimeistelyä: sähkötöitä - Kuva: Jukka Ranta

Hannusbaana eli uusi Kaitaantie näyttää jo melko valmiilta - Kuav: Jukka Ranta

 

Uusi Kaitaantie avatiin liikenteelle helmikuussa 2015:

kaitt-lvalot_8914r_c4pp_jukkar

 

Kuva: Jukka Ranta

Uusi Kaitaantie helmikuussa 2015 - Kuva: Jukka Ranta

 

Kuvat ja teksti: Jukka Ranta